
FOR PRIVATE
REKLAMATION
Generelt
Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Alle reklamationer, uanset produkt, skal anmeldes skriftligt, hvor gulvet er købt eller via vores reklamationsskema med faktura og billede af problemet.
Er varen beskadiget ved modtagelse, beskriv venligst udførligt skaden på fragtbrevet før kvittering for modtagelse. Manglende eller beskadiget emballage kan betyde, at varens salgsværdi forringes, hvorfor fortrydelsesretten i de fleste tilfælde ikke kan udnyttes.
Synlige fejl og mangler ved varen, skal anmeldes, så snart disse konstateres og inden varen monteres eller anvendes. Efter montering/anvendelse anses varen for værende accepteret uden synlige fejl.
I forbindelse med en reklamation skal du kontakte Timberman på service@timberman.dk eller tlf. +45 9952 5252, inden varen returneres, da vi så kan afgøre, om vi vil have varen retur, eller om den skal destrueres.
Når du handler på timberman.dk har du 24 måneders reklamationsret. For byggematerialer gælder endvidere forældelsesloven af 2008, hvorefter reklamationsfristen for skjulte mangler gælder op til 10 år fra leveringstidspunktet. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldenede adfærd.
Når du anmelder en reklamation, vil det hjælpe os meget, hvis du vedlægger et billede af fejlen, så vi med det samme kan se denne. Medsend også en detaljeret beskrivelse af fejlen samt kopi faktura med tydelig angivelse af, hvilken vare det drejer sig om.
Skal varen retur til os, sender vi dig en fragtseddel, som kan bruges ved returneringen. På den måde undgår du som kunde at skulle lægge penge ud til fragt.
Bemærk - Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller andet. Og vi afhenter ikke varer uden forudgående aftale.
Bemærk - Vi refunderer ikke fragt for forsendelser, som er afsendt til os uden forudgående aftale.
Indsendelse af reklamation
Ved indsendelse af reklamationsskema til Timberman vil du i første omgang blive tilbudt en virtuel besigtigelse sammen med vores servicetekniker, som vil gennemgå din reklamation og vurdere gulvet. Vores servicetekniker vurderer ligeledes, om der er behov for en fysisk besigtigelse.
Det er gratis at få en virtuel besigtigelse af ens reklamation. Er der foretaget en fysisk besigtigelse og det viser sig at reklamationen ikke er berettet, vil du blive opkrævet kr. 3.000,- + moms (alt inklusiv) for dækning af omkostninger i forbindelse med besigtigelsen.
Vi gør opmærksom på, at du ved indsendelse af en reklamation accepterer, at vi må videregive slutbrugers kontaktoplysninger til tredjemand for at kunne udbedre reklamationen. Tredjemand vil i denne forbindelse være en af vores faste eksterne serviceteknikere og må kun bruges til at løse reklamationen. Indgives reklamationen af andre end slutbruger skal denne have slutbruger accept til at de må videregive slutbrugers kontaktoplysninger til Timberman for behandling af reklamation, og at Timberman må videregive disse kontaktoplysninger til tredjemand for behandling af reklamation.
Ved spørgsmål kontakt os venligst på telefon 99525252.
Ønsker du at indsende en reklamation, kan du her finde vores reklamationsskema.